’t Kabouterhuis jaarverslag 2018

2 juli 2019

MOC ’t Kabouterhuis ziet het als haar missie met kwalitatief hoogwaardige zorg zoveel mogelijke jonge kinderen en hun ouders met complexe problematiek te helpen. In 2018 hebben wij 1.996 jonge kinderen met ernstige gedrags- en ontwikkelingsproblemen en hun ouders/verzorgers kunnen helpen. 79% van deze kinderen waren 4 jaar of jonger.

In 2018 bleef de echo van de transformatie voelbaar voor onze organisatie. Het waren en zijn roerige tijden, niet alleen voor ’t Kabouterhuis, maar voor de hele sector Jeugdzorg.

Diverse regio’s hebben hun bekostigingsstelsel gewijzigd, wat leidde tot een enorme administratieve lastenverhoging, vanwege de verschillende aanbestedingen, nieuwe spelregels, tarieven, facturatie, hoofd- en onderaannemerschap. Dit trok een sterke wissel op onze professionals. Bewonderenswaardig dat zij desondanks hun bevlogenheid wisten vast te houden en bijna 2.000 kinderen hebben geholpen!

Wat kerncijfers van 2018 op een rijtje:

• Wij hebben 1.996 kinderen en hun gezin geholpen
  • Van hen was 79% 4 jaar of jonger
  • 30% van alle hulptrajecten betrof geïntegreerde zorg
  • Cliënten beoordeelden onze zorg met een 8,6

Lees hier ons complete jaarverslag 2018.