terug

Gezocht: lid Raad van toezicht

16 januari 2025

We zoeken een lid voor onze Raad van Toezicht (RvT) met een bedrijfskundig/financieel profiel. Een van de vijf leden van onze RvT vertrekt wegens het aflopen van de benoemingstermijn.

Taken
De Raad van Toezicht houdt integraal toezicht op het beleid van de Raad van Bestuur en de algemene gang van zaken binnen MOC ’t Kabouterhuis. De Raad van Toezicht wordt in zijn geheel betrokken bij het strategisch beleid, kwaliteit van zorg, onderwijs, financiën, de positie van MOC ’t Kabouterhuis in de (stedelijke) regio, samenwerkingsverbanden met andere instellingen, communicatie en marketing.

Naast de rol van toezichthouder en werkgever geeft de Raad van Toezicht invulling aan haar klankbordrol op basis van kennis en expertise aangaande specifieke projecten en het strategisch beleid.

De Raad van Toezicht heeft drie commissies waarin telkens twee leden van de raad zitting hebben.

  • De auditcommissie financiën. Deze commissie is betrokken bij (voor)overleggen die verband houden met het opstellen/vaststellen van de jaarrekening en de begroting van MOC ’t Kabouterhuis, en andere financiële zaken. 
  • De commissie kwaliteit en veiligheid. Deze commissie is betrokken bij overleg dat de toezichthoudende, advies- en klankbordrol van de Raad van Toezicht ondersteunt inzake de kwaliteit van en veiligheid van zorgverlening.
  • De remuneratiecommissie die zorg draagt voor het bezoldigingsbeleid en de functioneringsgesprekken met de directeur-bestuurder, en zo nodig het voorbereiden van de benoemingsprocedure en opstellen selectiecriteria.

Solliciteren en planning

Lees de hele vacature op de website van Public Spirit. U kunt uw sollicitatie indienen via deze site. Vanuit de vacature op de website kunt u via ‘direct solliciteren’ een motivatiebrief (graag met vermelding van referentienummer 8382) en een cv indienen.

PublicSpirit kan u meer informatie verschaffen over deze functie. Voor inhoudelijke vragen kunt u contact opnemen met Brenda Kamps, senior consultant. Heeft u vragen over de sollicitatieprocedure, dan kunt u terecht bij Audrey Valentijn, projectassistente. Beiden zijn bereikbaar via het algemene telefoonnummer 033 – 445 90 50. U kunt uw vraag tevens per e-mail aan hen voorleggen: info@publicspirit.nl.

Globale planning procedure

  • Sluiting reactietermijn: do. 6 februari
  • Voorselectiegesprekken met PublicSpirit: week 6 + 8
  • Presentatie sollicitaties kandidaten: week 10
  • 1e Selectieronde: week 11
  • 2e Selectieronde: week 12
  • Benoeming: RvT-vergadering 27 maart
  • Start nieuw lid RvT: 1 april 2025

 

Deel dit op:
terug
Back to top